”Du er helt anderledes end andre undervisere – jeg er inddraget på en helt anden måde, end jeg er vant til”.
Det hører jeg ofte, og det er den måde jeg underviser på. Jeg involverer og begejstrer, når jeg underviser.
Når jeg underviser i ledelse, er det oftest med udgangspunkt i teori, men jeg bruger altid den virkelighed, som min deltagere har til at give eksempler på, hvad ting betyder.
At få den enkelte deltagers virkelighed involveret, så de kan se, hvordan teorien spiller ind i deres egen dagligdag, er den måde, der skaber et ejerskab, som kan mærkes af alle.
Det betyder, at jeg sjældent bruger mine egne eksempler, men tværtimod udvikler eksempler, som jeg opfinder ud fra deltagerne i situationen. Det kommer til mig. I samspil med den enkelte deltager, får vi lagt nuancer på, så det bliver meningsfuldt for alle. Det er virkeligt spændende og griber deltagerne, så de er meget til stede. Tiden går også virkeligt hurtigt i min undervisning, for vi er hele tiden i gang med at folde noget ud, og få det til at relatere til den enkelte. Det gør jeg også ved at arbejde meget med makkerarbejde og små grupper, hvor deltagerne har fokus på cases, og omsætter situationer til håndgribelige tiltag. Tempoet og energien er høj, samtidigt med at jeg hele tiden er opmærksom på, om alle er med, og dermed ofte stopper, og venter, når jeg kan se, at der er en pointe, som lige skal falde helt på plads hos den enkelte.
Tillid er væsentligt i mit rum, og det skaber jeg ved at lave simple aftaler, og skabe en hyggelig og sjov atmosfære, hvor alle føler de godt kan tillade sig at have tillid til de andre i rummet. ”What happens in Vegas – stays in Vegas”, er en fast del af disse regler. ”Er det allerede frokost – vi er jo næsten kun lige startet”?
Kontakt mig for mere på mail.